Friends

ENHEAR'S BEAUTY

ENHEAR'S BEAUTY

Thursday, 20 December 2012

minum air untuk kurus



Tadi aku duk usha blog kevin zahri
lepas baca banyak testimoni orang yang berjaya kurus DENGAN SIHAT
aku dapat satu key word..
iaitu: minum air secukupnya...
macam TUN MAHATHIR pernah cakap dulu.. 8 gelas satu hari..
tapi ikut yang aku tahu..(kat mana tah info tu)
 5kg berat kita.. 1 gelas air.. so.. kira sendiri..
so.. yang berat lebih.. kena lah minum lebih...

10 CARA AIR boleh kurangkan berat badan
1. air menyekat SELERA MAKAN
(yela.. bila dah minum air kosong... so.. rasa nak makan tu kurang sikit.. betul tak)




2. AIR MEMBANTU MENGURANGKAN KOLESTEROL ...
Air mempunyai kesan yang drastik pada kolesterol, dan akan mengurangkan tahap dalam badan anda. Ini akan membantu anda langsing turun lebih cepat.

3. AIR MEMBANTU KEPADA otot-otot ...
Jika otot anda kering, anda tidak akan melihat mana-mana PERUBAHAN, tidak kira berapa banyak senaman yang anda lakukan. Sehingga pengambilan anda di dalam air dan anda akan melihat perbezaan yang cepat.

4. AIR ADALAH DIPERLUKAN UNTUK penghadaman BETUL ...
Sistem penghadaman memerlukan air tawar yang begitu banyak hari untuk bekerja, dan jika anda kurang air, anda akan berasa kembung dan letih.

5. AIR MEMBANTU HATI BERFUNGSI DENGAN BAIK ...
Hati metabolizes lemak, yang sangat penting apabila anda cuba untuk menurunkan berat badan. Walau bagaimanapun, ia memerlukan banyak air untuk melakukan ini dengan jayanya, dan jika ia tidak mempunyai cukup, ia hanya akan menyimpan lemak.

6.AIR MEMBANTU melegakan masalah pencernaan ...
Jika anda mengalami masalah penghadaman, cuba minum gelas beberapa air. Ini akan membantu melompat memulakan sistem anda lagi, kerana kekurangan air akan menyebabkan keseluruhan proses untuk berhenti.

7. JUMLAH YANG AIR BETUL menyebabkan badan BERHENTI MENGEKALKAN AIR ...
Jika anda biasanya tidak minum cukup, badan anda akan mempunyai air dikekalkan untuk membuat untuknya. Ini pengekalan air boleh menambah pound kepada berat badan anda, dan membuat anda kelihatan sangat kembung. (GEMUK AIR)

8. AIR TERHENTI ANDA mengelirukan lapar dan dahaga ...
Ia boleh menjadi sangat mudah untuk berfikir anda lapar sedangkan pada hakikatnya anda sangat dahaga.

9. AIR melembapkan KULIT DAN MEMBUAT IT LEBIH RADIANT dan lembut ...

10.AIR mencuci toksin DARIPADA BADAN ...

MENDAPAT kesihatan yang baik adalah penting jika anda cuba untuk menurunkan berat badan. Dan tiada apa yang tidak lebih baik daripada air minum. Ia mencuci keluar toksin, membuat badan anda "bersih" dan sihat. Yang merupakan satu keadaan yang sangat penting di mana badan anda akan dapat untuk mengembalikan keseimbangan dan masuk ke dalam bentuk.

Pakar mengesyorkan minum 2200 ml (68 onz) air sehari, bagi seorang wanita dengan gaya hidup yang tidak aktif. Itu adalah kira-kira 9 gelas air, yang mudah anda harus dapat dimuatkan ke dalam hari anda. Lagipun, ia akan membantu anda kehilangan mereka pound lepas ... 
SUMBER: http://allwomenstalk.com/10-ways-how-water-helps-you-to-lose-weight/
aku jupe satu tips..

Tips Kalau NAK Kurus dengan cara minum air :
* Mulakan pagi anda dengan segelas air.
*Minum segelas air sebelum waktu makan.
*Lebih baik minum air SUAM dari air SEJUK.
*Tambahkan hirisan lemon atau limau nipis bagi anda yang tidak gemar rasa air kosong.
* Elakkan minum air SEBELUM tidur.
sumber: http://hidayahaida.blogspot.com/2011/12/nak-kurus-minum-air-banyak-banyak.html

so.. AL KISAH KORANG JANGAN SALAH FAHAM
BUKAN AKU NAK KURUS TAU
CUMA NAK BERKONGSI INFO PASAL AIR NI..
tapi yang penting.. minum air bukan sebab nak kurus ja tau..

selain tu.. air ni bagus untuk OTAK!!!

dan digalakan untuk semua pelajar untuk minum air sebanyak mungkin!!
pelajar yang pintar,, banyak minum air.. berdasarkan permerhatian aku..
nanti aku carik info

zaman aku comel gila..
wit my BFF 
ada lagi sorang kat belakang tu..
itu MY best best BOY friend forever... 

p/s: jum kurus bersama saya

1 comments:

Fatimah Bt Tony on 5 August 2015 at 00:32 said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Berjaya kurus dalam masa sebulan

Post a Comment

 

Blog Archive

Blog List